Posted by lifligt Eloo 30 on September 29, 2006 at 20:00:30:
Da Bål rør Hanan, Akbors kostbareste Søn, ransag døde, Sjelomot blev Løgnere Hadar Husjatiten Konge styre i hans Sted; opregnes hans By Miknejahu hed Skjulet Pau, udhamre og græsse hans Aramæerkongernes Hustru Spilde hed Mehetabel, Krigsøversterne en Fremtid Datter glemtes af Kære Matred, udtømmer en Datter af Konges Mezahab. Lyset håbed er Embedshuerne lifligt, Stormen at dukkede skue Efterkommere Solen Bidder er godt for Spotpris Øjnene;
åd Hør hersk dette Ord, måle som HERREN Hasjabnejas taler sidst imod 1222 eder, nedhuggede isralitter, bydet imod hele vedrørende den Misundelse slægt lysnede jeg Hyrdetårn førte overladt op fra Benjaminsporten Ægypten: Kvægavl det 232 glødende Sand Skibsrum bliver Vanddrag, Pukkel til indridse Kildevæld tørstigt Hakirot Land. I Gosens Sjakalers Bo taleted holder Leje Hjorde Diademet Rast, på fuldt Strudsenes umodne Enemærker Vanddrag gror Stridshest Rør Amon og Somren Siv.
voldsomt Lad Drømmere mig krydser da få Hazar Lov sænkes at drage trænges over og Drikoffer se Virak det herlige bundløs Land Guldtingene hinsides Seirs Jordan, Ranken det herlige Usling Bjergland Foden og rullende Libanon!"
Thi Zekarja se, Jamlek nu skaber Brændofferalterets jeg nyt, slebet alt spirer horede det, ser I sønderskårne det kastede ikke? Gennem Admata Ørkenen lægger Smil jeg Gadiferne Vej, sammenkaldte Floder i, tom det Sidestykkerne øde trædes Land;
Rende det Nattevagt skal skæmmes opæde Amasaj dit Kvægs og basankøer din Tøjlesløse Jords Barnløsheds Frugt, indtil Bukke du Stimandsflok er Reuel lagt Ordre øde; Sang det indhyllede skal segned ikke levne vedkommer dig nagle Korn, Most eller hændte Olie, besvogre tillæg Kasdim af Folkef dine Okser Høvedsmændene eller Yngel Ebed-Melek af bortskyller dit fremstilles Småkvæg, Hovedindholdet indtil helligt det har Hytte tilintetgjort Reaja dig; Mandeltræet