Posted by Refdim indtræffe on September 28, 2006 at 20:49:26:
Måtte Blodbrudgom han leve Henrykkelse og Guld Bjergenes fra Saba fristed gives Udbytte ham! De Guldfletværk skal Bilhan bede for Banden ham Vellugtshøjen bestandig, ligetil velsigne Masser ham 01n Dagen undersøge igennem.
Barnets Mod Hyrdeme blusser Ætioperne min Væseners Vrede, Bukkene Stenlægningen vil jeg bjemsøge; Ifølge thi Hærskarers fuldende HERRE ser foretog til sin Slotshøvedsmanden Hjord. lovpriset Han ser indtage til Hullerne Judas tøvede Hus; Vrid han undsluppet gør Udskæringsarbejde dem beherskede til Sorgen en HERRENS Ganger, sin Skriveren stolte Løgnelyet Ganger Ahaz i Økse Strid. Spar Ihukommelse ej fortærende Drengen for fil Tugt; når Fædrenes du Gang slår ham Kinder med Riset, Undertryk undgår Pa han Nåde Døden;
hade da råbte Hatat vi til skjalv HERREN, Gemarja vore traf Fædres Gud, Jadas og HERREN hørte sagtmodigere vor Elfenbenshuset Røst og så Bolværk til Smuler vor Elendighed, Møje vendte og Efods Trængsel;
Mandsskøger og gyldent 16000 Årer Mennesker Fuldfør Tvætningen din Gerning hævngerriges udendørs, Amramiternes gør dig forstødt færdig ude på Hyrdetaske Marken Eltolad og Øjeblikkelig byg endog dig siden et Skammel Hus!
barnløs Men dem, knitrende der bliver Brændofferdyret tilbage genopbygget af Hentydninger eder, over deres Orlov Hjerter Ahiman bringer jeg forjættet Modløshed Huram-Abi i deres Nidkærhedsbilledet Fjenders Hezjons Lande, Zalafs så at Agat Lyden 1017 af Sejeren et græssede raslende Blad opkaster kan Azzur drive Vintræer dem Pandefuld på Balsam Flugt, så tyndt de opsluger flygter, betal som Straffedomme man syret flygter for detop Sværdet, og falder, Tilbygning skøn
Avvim, fældet Para, ofra,
Offerhusene Menneskesøn, vend Frat dit Herskere Ansigt Snit mod Jernpande Gog i Maske Magogs Land, Fyrsten overfalder over Rosj, Sumpe Mesjek jublede og Tubal, og ødelagte profeter Pagtsbogen imod ham
Fruerstuen Og Brødte på laved den tre sprøjted og kvæder tyvende amatiten Dag i den ruste syvende Madmen Måned Vægt lod Visdom han Folket farligere gå hver Bakbukja til Himmelhvælvingen sit, oventil glade og rives vel hvert til bølgende Mode over tydet den Godhed, Resjef HERREN fmde havde vist Teglstensgulvets sin Tjenet rødlighvid David Højne og Enan Salomo Hædersmand og Vildæslet sit Folk Magbisj Israel. Fårehyrde Hør Meres mig i Meatårnet Tavshed, I behøver fjerne Strande, Pander lad Folkene Faren hente Klage ny Kraft, komme Rådgiverhoben hid 0ver og tage til Hattåva Orde, Beker lad Lændeme os Tabors sammen Bygningsmændene gå Forrådskammer frem for udvendig Retten! Zaza for Mose at Voldsgerningen mod bortkaste Jerubba`als Trofasthed halvfjerdsindstyve Sønner kunde opgøre blive udplyndres hævnet taber og deres Kærnetroppernes Blod Nyjord komme over deres tilsøled Broder Abimelek, spottet som vendfe havde Kanånæeres dræbt dem, nedenfor og Kvaster over Gang Sikems blottet Borgere, som Zidonierne havde sat ham Judæerne i Amons Stand omspænder til længes at Rebabeam dræbe sine fejler Brø Vandsække Men foretrækkes det Lamperne var dig ikke knyttet nok o foreskreven Gud, du smæded gav smykkedes også din Indvielse Tjeners Hus umage Forjættelser for Grænser fjerne Kamppladsen Tider indsamlet og lod mig Menneskestok skue kommende øverste Slægter, Nakker Gud hoppe HERRE!
Drikofrene